Millega sa EPSÜ-s peamiselt tegelesid? Mis olid su ülesanded?

    Tegelesin peamiselt EPSÜ noorte TLÜ liikmete motiveerimise, väljaõppe ning ürituste korraldamisega ning seda eriti esinejate otsingute ning suhtlemisega nii eelneva juhatuse ürituse Sügiskooli jaoks kui sellele blogi-postitusele järgneva meie juhatuse Suvekooli jaoks sponsorite hanke jms näol. Lisaks Psühhoesmaspäevade (ja kõigi muu varieeruvate sama ürituse sisuga, kuid erinevate pealkirjade nagu -kolmapäevade, -neljapäevade, Psühhoõhtute jaoks). Neist üritustest enim senini olen nautinud Psühhoõhtut Tallinna Ülikooli rektor-filosoofi Tõnu Viigiga, kus õhustik oli vaatamata Covid’i ajastule üle interneti vägagi humoorikas, sisutihe, kaasahaaravalt mõtisklema panev kaotamata seejuures austusväärsust. Üleüldiselt suurim rõõm on olnud psühhoesmaspäevade ürituse formaadist, mis oli ka suurim motivaator, mis utsitas EPSÜ’s juhatusse kandideerima. 

Kuid vaatamata küllaltki vähe füüsilisi kohtumisi võimaldanud aastale olid hindamatu väärtusega ka ENL’i poolt pakutud koolitused ning ENL’i üldkoosolek koos õpitubade ning õhtusöögi/peo osaga. 

Iseendale määratletud ülesanneteks võtsin harida ja uurida EPSÜ ajalugu, avastades peagi, et amps on väga suur mida hammustada: tööd leiduks palju täieliku pildi saamiseks, mis ka pakub hasartset pinget! Ei saa mainimata jätta Kadri Treiali suurt varasemalt tehtud ülevaatlikku tööd, mille pealt edasi süüvida. Töö hõlmaks dokumentaali jaoks sarnase meeskonna koostamist ning suurel hulgal intervjuude läbiviimist tervelt 29 aasta jagu juhatuste liikmetega. 2022. Aastal on EPSÜ saamas 18. novembril 30-aastaseks. Lähenemas on oluline juubel ning leian, et säärane dokumentaali formaat oleks väga ilus kummardus kõigi juhatuste panustele läbi aastate.

Miks peaks/ei peaks EPSÜ juhatusse kandideerima?

Miks peaks?

Kui näed oma õppekavas juhtimise aluseid, organisatsioonipsühholoogiat või muud sarnast siis siin on see kasvatuslik praktika – mänguväli katsetusteks, eksperimentideks, meeskonnatööõppeks.

Kui hoolid koolitustest, siis EPSÜ katuseorganisatsioonil Eesti Noorteühenduste Liidul on neid pakkuda – kogemused, mis rikastavad nii vaimset tööriistakasti kui ka oma sotsiaalset võrgustikku kogu Eestimaa ülikoolidest pakutavate erialade inimestega, tekitades unustamatuid sõpru ja seike.
Kui tunned, et tahad lihtsalt rohkem ühenduda tudengitega, kes on teises ülikoolis, kus samuti õpetatakse psühholoogiat. Võrrelda kogemusi, muljetada, võimaluse korral kokku saada, et kiita või jagada konstruktiivset kriitikat õppejõudude ning õppekava osas. Ajalooliselt on isegi mõned juhatuse liikmed abiellunud.

Milline on kõige meeldejäävam seik juhatuse tööst?

Juhatuse tööst meeldejäävaim seik on ehk isegi natuke üllatavat laadi: nimelt oma liikmete tundma õppimine. Üks potensiaalselt varem olnud kuid loodetavasti tulevikus standardiks saav olemus EPSÜ projektijuhil võiks olla viia läbi enda liikmetega salastatuks jäävaid üks-ühele intervjuusid, mille tulemuseks tekib sügavam mõistmine liikmetele pakutavatest rõõmudest, muredest ning et mis küljest liige enim sooviks areneda, rääkimata saadav tagasiside organisatsiooni tööst ning saadav ideede korje organisatsiooni tegevuste arenguks.

Suurim õppetund

Suurim õppetund on vara veel mainida. Minu aeg praeguse projektijuhina pole veel läbi ning sestap suurimat on raske kirjeldada. Kuid õppetunde on küll ning ehk üks läbivamaid on igikestvat eluõppe laadi: suhtle ja ära väsi suhtlemast – nii paljud teod ning suhted on kergesti lahendatavad ning õide puhkevad kui vaid suhelda ning teha seda heatahtlikult, uudishimus ning austusega.